UOKiK prześwietli "reklamową działalność" influencerów. Miarka się przebrała...

Julia Wieniawa niemal na każdym zdjęciu coś reklamuje, fot. juliawieniawa
Julia Wieniawa niemal na każdym zdjęciu coś reklamuje, fot. juliawieniawaInstagram

UOKiK prześwietli "reklamową działalność" influencerów

Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko – zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani – wskazuje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK

Zobacz również:

Spot ramówkowy telewizji Polsat - Jesień 2021Polsat
pomponik.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?