Jacek Kurski o wynikach oglądalności Sylwestra Marzeń
Jacek Kurski dopiero co chwalił się w mediach społecznościowych świątecznym sukcesem filmu o życiu Maryli Rodowicz "Maryla. Tak kochałam", dziękując jej za szczerość, prawdę oraz artystyczną jakość.Według jego obliczeń dokument obejrzało 3,5 milionów widzów. Teraz znalazł kolejny powód do dumy, mianowicie wyniki oglądalności sylwestrowej nocy na antenie Telewizji Polskiej.Kurski podkreślał, że amerykański wokalista, tancerz i producent Jason Derulo to artysta, na jakiego zasługują Polacy.
Dziękuję ekipie TVP, reżyserom, produkcji, realizacji, choreografii, budowniczym imponującej sceny, obsłudze światła, dźwięku, scenografii, make-upowi, fryzjerom, stylistom, ochronie i wszystkim, którzy przestrzegając limitów reżimu epidemicznego, stworzyli to wspaniałe widowisko
Opublikował również wykres danych z pomiaru oglądalności kanałów telewizyjnych metodą MOR, gdzie najwyższą widownię Sylwester Marzeń zanotował podczas występów Maryli Rodowicz i Sary James.
Podczas sprawdzania wyników oglądalności, Jacek Kurski opiera się na Modelu Oglądalności Rzeczywistej, który korzysta z danych z dekoderów używanych przez abonentów Netii. Wyniki oglądalności kanałów TVP są wyższe niż te, na które wskazuje telemetria Nielsena. Według jego danych "Sylwester marzeń" w Telewizji Polskiej oglądało ponad 8 milionów widzów
Jednak według obliczeń agencji Nielsen Sylwestra Marzeń w TVP oglądało... 4,9 milionów widzów. Jak to możliwe?
Według ich wyliczeń imprezę w TVP2 oraz TVP Polonia śledziło około 4,9 milionów widzów. Z czego 4,77 milionów w TVP2 (czyli o 111 tysięcy mniej niż rok temu) oraz w TVP Polonia 128 tys. (około 87 tysięcy mniej niż rok temu)
Telewizja Polska pozywa firmę AGB Nielsen
"Jako człowiek ambitny i dociekliwy, szczegółowo analizuję badania i dostrzegam w nich niewyjaśnione, niekorzystne dla Telewizji Polskiej anomalie" - wyznał Jacek Kurski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. To nie wszystko. Telewizja Polska przygotowuje już pozew przeciwko zliczającej wyniki oglądalności agencji AGB Nielsen, zarzucając jej... świadome obniżanie liczby widzów.
Odbieram to jako drastyczny przejaw braku transparentności i strach przed ujawnieniem ewentualnych nieprawidłowości. Jestem prezesem Telewizji Polskiej od sześciu lat, obserwuję i konsekwentnie walczę z podobnymi absurdami
Czyżby Polacy rzeczywiście spędzali mniej czasu przed telewizorem? Na to wygląda.
Zobacz też:Sylwester Marzeń dla Rodowicz, Martyniuka i Sławomira. Tak obłowili się w Zakopanem!Beata Kozidrak dziękuje za Sylwester Szczęścia! Opublikowała poruszający wpisMarcelina Zawadzka i Ilona Krawczyńska zadebiutowały jako prowadzące Sylwestrową Moc Przebojów!











