Słynny projektant uważał, że nic tak nie intryguje ludzi jak seks. Dlatego w swoich kampaniach reklamowych prowokował, wykorzystując do tego seksualność swoich młodziutkich, często nieletnich, modeli i modelek.
Niektóre kampanie były zakazane, jak ta z 1981 roku, w której wystąpiła Brooke Shields, promując dżinsy. "Chcesz wiedzieć, co znajduje się pomiędzy mną a między moimi jeansami? Nic" - mówiła 15-latka do kamery. Wywołało to prawdziwą burzę.
Kontrowersyjna okazała się również reklama bielizny z 1992 roku z Markiem Wahlbergiem i Kate Moss w rolach głównych. W ramach tej samej kampanii pojawiły się zdjęcia, na których muzyk łapał się za krocze, ubrany jedynie w bokserki.
"Najlepszym zabezpieczeniem przed AIDS jest nie ściąganie twoich bokserek" - brzmiał tekst reklamy Calvina Kleina. Był początek lat 90. i budowanie dopiero świadomości związanej z wirusem HIV i chorobą AIDS.
Zdjęcie Marka Wahlberga pojawiło się na Times Square i oburzyło Amerykanów. Dziś to już kultowa fotka kojarząca się nierozerwalnie z tamtymi czasami.
Sam Mark Wahlberg to jeden z najbogatszych ludzi świata. W roku 2017 trafił na listę magazynu "Forbes" jako najlepiej opłacany aktor świata, który zarobił 68 mln dolarów. Osiągnął takie wpływy dzięki występom w filmach "Tata kontra tata 2" i "Transformers. Ostatni rycerz".














