Reklama
Reklama

Piotr Adamczyk zaangażował się w piękną akcję. Szuka potencjalnych dawców szpiku!

"Krwinek i jego wielka misja ratunkowa", bajka dla małych i dużych, czytana przez Piotra Adamczyka, jest głównym elementem akcji Interii i Fundacji DKMS Polska propagującej ideę dawstwa szpiku. To wokół historii o dzielnym Krwinku przygotowana została kampania mającą na celu pozyskanie nowych potencjalnych dawców szpiku.

"Krwinek i jego wielka misja ratunkowa", bajka dla małych i dużych, czytana przez Piotra Adamczyka, jest głównym elementem akcji Interii i Fundacji DKMS Polska propagującej ideę dawstwa szpiku. To wokół historii o dzielnym Krwinku przygotowana została kampania mającą na celu pozyskanie nowych potencjalnych dawców szpiku.

Przedstawiona w bajce historia w przystępny sposób podejmuje ważny temat gotowości oddania swojego szpiku osobom chorym na raka krwi. W opowieści podejmowane są najważniejsze pojęcia, związane z chorobą, takie jak genetyczny bliźniak, czyli dawca. Tłumaczy ona dzieciom jak ważne jest pomaganie innym, a dorosłych namawia do rejestrowania w bazie dawców krwiotwórczych komórek macierzystych.

W akcję zaangażował się Ambasador Fundacji, Piotr Adamczyk. Aktor użyczył głosu i mistrzowsko zinterpretował bajkę.

Reklama

"Dawca szpiku? Przeszczep? Rak krwi? Jeśli nadal nie do końca rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi, posłuchaj bajki, którą dla Ciebie przeczytałem. Bajki o superbohaterze, który wyłoży Ci kawę na ławę, byś przyswoił, zrozumiał i podał tę wiedzę dalej. Ty także masz szansę zostać kimś SUPER - Robiąc tak niewiele możesz zrobić tak wiele - uratować czyjeś życie" - mówi Adamczyk.

Autorką bajki "Krwinek i jego wielka misja ratunkowa" jest Agnieszka Łopatowska, dyrektor segmentu lifestyle w Grupie Interia.pl. Ilustrację przygotowała Anna Rudka.

 "Współpraca z Fundacją DKMS oraz Piotrem Adamczykiem pozwala na przypomnienie naszym użytkownikom jak ważny jest temat dawstwa szpiku. Jeśli w ten sposób uda się pomóc uratować choć jedno życie - warto to robić" - mówi Mateusz Nowak, senior brand manager w Grupie Interia.pl.

"Pomimo zarejestrowanych w bazach światowych 25 milionów dawców szpiku - mówi Dorota Wójtowicz-Wielgopolan, rzecznik prasowy Fundacji DKMS Polska - nadal co piąty pacjent pozostaje bez swojego bliźniaka genetycznego - dawcy. Dlatego chcąc dotrzeć z naszym apelem do jak największej ilości osób, szukamy partnerów, którzy nam w tym pomogą. Tym razem to Interia zaproponowała nam wspólną kampanię. Ruszamy z nią przy okazji Światowego Dnia Donacji i Transplantacji, wierząc, że liczni odbiorcy Interii nie przejdą obok kampanii niewzruszeni. Mamy nadzieję, że każdy, kto wysłucha tej fenomenalnej bajki, otworzy oczy ze zdumienia, szeroko się uśmiechnie i wjedzie na www.dkms.pl, aby zamówić pakiet rejestracyjny."

Audiobooka oraz pdf bajki można pobrać pod adresem www.misjaratunkowa.interia.pl. Wystarczy jedynie podzielić się informacją ze znajomymi na facebooku.

Więcej informacji o wspólnej akcji Interii i DKMS znajduje się na stronie www.mamdziecko.interia.pl/raport-zostan-dawca/

pomponik.pl
Dowiedz się więcej na temat: Piotr Adamczyk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama