Urzęd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął na celownik działania influencerów w mediach społecznościowych. Urzędnicy chcą sprawdzić, czy celebryci w odpowiedni sposób informują swoich fanów i fanki, że ich posty są najczęściej sponsorowane.
Maffashion, Lord Kruszwil i Marcin Dubiel na celowniku UOKiK
W najnowszym komunikacie prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, poinformował, że nie wszyscy influencerzy wdrożyli nowe zasady, o których zostali poinformowani w specjalnym komunikacie. Część celebrytów unikała odpowiedzi na zadawane przez urzędników pytania oraz nie dostarczyli odpowiednich dokumentów. Wśród osób nieskorych do współpracy z UOKiK znaleźli się: Julia "Maffashion" Kuczyńska, Marcin Dubiel, Lord Kruszwil i Marlena Sojka.
Takie zachowanie odczytujemy jako brak współpracy z Prezesem Urzędu w toku prowadzonego postępowania, za co grożą osobne sankcje finansowe. Z tego też powodu wszcząłem postępowania w sprawie nałożenia kary za brak udzielenia informacji. Nie wykluczamy kolejnych tego rodzaju działań - zarówno względem przedsiębiorców, którzy nie udzielają informacji w postępowaniu dotyczącym kryptoreklamy, jak i tzw. scamu.
Co ciekawe, UOKiK nie zamierza poprzestać tylko na sprawdzeniu, czy influencerzy nie dopuszczają się scamów. Urzędnicy chcą się również przyjrzeć jakości promowanych przez celebrytów produktów.
Nie można bezrefleksyjnie decydować się na wątpliwą współpracę tylko z pobudek finansowych. Każdy influencer powinien przestrzegać prawa przy promowaniu produktu bądź usługi oraz brać odpowiedzialność za swoje działania.
Myślicie, że influencerzy będą dzięki temu bardziej uważni?
Zobacz też:
Koronawirus w Polsce dzisiaj. Nowe zakażenia. Raport Ministerstwa Zdrowia, 29 listopadaElżbieta II traci władzę na Barbadosie: Kim jest Sandra Mason?Mucha hucznie świętuje 10-te urodziny Stefanii. Wpadła nawet Kurdej-Szatan!








