Reklama
Reklama

Nie masz pomysłu na obiad? Zerknij na Instagrama lub Tik Toka!

Smakowite zdjęcia na Insta Stories, filmiki z zakupów i gotowania, e-booki kulinarne influencerów, a do tego polecenia dobrych restauracji i sprawdzonych diet pudełkowych - jedzenie jest nieodłączną częścią naszego życia, chętnie pokazywaną innym na Instagramie i Tik Toku. Nie masz pomysłu na obiad? Weź do ręki telefon i przekonaj się, że media społecznościowe to prawdziwa kopalnia inspiracji, również tych kulinarnych.

Przepisy od gwiazd i kulinarnych influencerów

Gwiazdy, które lubią gotować, chętnie dzielą się przepisami ze swoimi obserwującymi. W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się również konta typowo kulinarne. Kulinarni influencerzy mają niekiedy więcej obserwujących niż gwiazdy spotykane na czerwonym dywanie. Wykorzystując tę popularność, tworzą dla swoich obserwujących produkty - zarówno te materialne (książki i kolekcje kuchennej ceramiki), jak i niefizyczne (e-booki).

Dziś już nikt nie zagląda do starych książek kucharskich, z których kiedyś korzystały nasze mamy i babcie. Obecnie kupujemy i pobieramy na telefony e-booki kulinarne. Niektórzy influencerzy w swoim portfolio mają już kilka, a nawet kilkanaście wydań takich e-booków. Od słodkich deserów, po dania wytrawne, a nawet imprezowe przekąski i koktajle - do wyboru, do koloru!

Reklama

Wraz z rosnącą popularnością Tik Toka i Insta Reels, pojawiły się viralowe filmiki z przepisami. Viralowe, czyli rozchodzące się w zaskakującym tempie przepisy, docierają zarówno do młodszych, jak i nieco starszych odbiorców. W odpowiednio zmontowanym, minutowym filmie można zawrzeć listę zakupów i cały proces przygotowania posiłku. Najwięcej polubień zyskują ostatnio kulinarne filmiki ASMR, czyli montaż bez muzyki z wykorzystaniem oryginalnych dźwięków przygotowania posiłku.

Viralowe filmiki dostarczają współczesnym odbiorcom również wielu praktycznych rad. Z Tik Toka dowiesz się nie tylko, jak ugotować makaron al dente czy prawidłowo obrać szparagi, ale również co zrobić, aby zachować porządek w lodówce.

Jak szukać przepisów w mediach społecznościowych? Możesz zacząć od znalezienia kilku kulinarnych influencerów i zapoznania się z ich propozycjami dań. Innym sposobem jest szukanie inspiracji po hasztagach.

“Polecajki" z mediów społecznościowych

W mediach społecznościowych chętnie dzielimy się tym, co lubimy i co nam się podoba. Miejsce, usługa czy produkt wspomniany u influencera z dużymi zasięgami momentalnie budzi większe zainteresowanie wśród innych użytkowników. Oczywiście wszystkie “polecajki" warto weryfikować i pamiętać, że większość celebrytów robi to za pieniądze. Rekomendacje kulinarne dotyczą najczęściej kawiarni i restauracji w danym mieście oraz popularnych (nie tylko wśród gwiazd) diet pudełkowych.

Gwiazdy z czerwonego dywanu najczęściej bywają w drogich i renomowanych restauracjach. Jeśli szukasz sprawdzonych miejscówek, które niekoniecznie muszą być synonimem luksusu, sprawdź “polecajki" na kontach lokalnych, kulinarnych przewodników. Znajdziesz je pod hasztagami “dane miasto + food", na przykład “#krakowfood", “#warszawafood", “#gdanskfood". Inne hasztagi, które warto wykorzystać do poszukiwania smacznych i instagramowych miejscówek to:

  • “dane miasto + foodie",
  • “dane miasto + foodguide",
  • “dane miasto + foodspots".

Catering dietetyczny z dostawą to rozwiązanie, z którego korzystają aktualnie nie tylko gwiazdy i mieszkańcy dużych miast. Dieta pudełkowa to duża wygoda i świetny sposób, aby każdego dnia jeść zdrowo i smacznie. Jeśli nie lubisz lub nie masz czasu gotować, a codzienne szukanie inspiracji obiadowych przyprawia Cię o zawrót głowy, warto sprawdzić oferty cateringów. Z pomocą ponownie przyjdą media społecznościowe. Znajdziesz tam opinie o dietach pudełkowych oraz atrakcyjne kody rabatowe.

Uwielbiasz gotować i odwiedzać nowe kulinarne miejscówki w swojej miejscowości? Testujesz nowy catering dietetyczny i chcesz udostępnić kod rabatowy? Dziś każdy może być kulinarnym influencerem! Podziel się swoją wiedzą, a kto wie... może za niedługo zyskasz więcej obserwujących niż gwiazdy kina!

Artykuł sponsorowany

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy